måndag 3 maj 2010

Vad kan vara större?

Lilleman har varit hemma från dagis några dagar. Vattkoppor trodde fröknarna och först vi också. För det fanns ju lite blåsor och knottror, som kunde bli blåsor på benen. Men det tog sig liksom inte och nu är allt borta, så i morgon blir det dagis igen. Eftersom jag jobbat i butiken mycket de här dagarna har han tillbringat mycket tid med hustrun och de har verkligen haft det mysigt med mycket kvalitetstid tillsammans.

I kväll när hon skulle åka ner för att bland annat göra beställningar av varor på butiken stod vi i fönstret och tittade när hon åkte. Då säger han plötsligt, gravallvarligt och med blicken följandes bilen, som rullar ut från uppfarten: "Jag tytt dig..." Jag frågar vad han sa och han upprepar "Jag tytt dig..." Samtidigt som jag tar sats för att fråga en gång till vad han menar inser jag vad han plötsligt, för första gången i sitt liv uttryckt i ord till sin mamma. Jag frågar för att få bekräftat. "Säger du att du tycker om mamma?" Och svaret blir, medan blicken följer bilen som rullar bort på gatan, "Jaaaa... Jag tytt dig."

För mig stannar världen. Vad kan vara större än just detta, här och nu?

1 kommentar: