söndag 17 januari 2010

Lördagslyx

Har känt mig så låg och trött ett tag att jag fulllkomligt saknat inspiration att skriva. Just då kan något så banalt som ett par timmars ledigt en lördagmorgon upplevas som ofattbar lyx...

Vid årsskiftet slutade en av mina anställda på butiken och vi fick lägga om schemat. För att försöka få lite mer tid med lilleman och hustruns flickor gjorde vi om schemat så att jag numer har varannan fredag kväll och lördag förmiddag ledig. Nu "brände" jag visserligen den lediga fredagen på en resa till Sundsvall och ett loge-möte, men lördagen var fortfarande ledig. Och vilken känsla!

När vi satt där tillsammans vid frukostbordet insåg vi att vi banne mig inte haft en lördagmorgon tillsammans sen lilleman gick på babysim - för nästan ett år sen! Plötsligt känns det ofattbart lyxigt att se fram emot en hel vår med varannan lördag ledig!

Rusten i köket närmar sig slutet. Svärfar har monterat de sista köksluckorna, som fortfarande saknar handtag. Jag ska också fixa lite material till taklist-fixet. Eftersom jag samtidigt sitter med en arbetsuppgift som ska vara klar på onsdag och jag jobbar heldag i butiken på måndag så får det vänta några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar