fredag 23 juli 2010

Semester!

"När får du nån semester då?" har en och annan undrat i butiken. Men när jag svarat verkar de inte tro på svaret. Jag brukar säga att jag har haft tre - dagar! Jag hade en måndag, tisdag och onsdag häromveckan. Tre härligt soliga dagar, då vi bland annat låg en dag på Stenö, Lilleman och jag. "Varför då? Du som företagare gör väl som du vill?" undrade en kund. Mmmm, eller hur. Säg det tll ATG, hyrevärden, leverantörerna och banken... :)

Men i morogn blir d två dagar igen. Eller ja, jag ska skjutsa familjen till Dalarö för att sen åka till oringens invigning i Örebro. Har blivit ombedd att ansvara för en bra invigning i Söderhamn nästa år och vill se hur de gör i Örebro i år. sen kommer jag tillbaka i morgon natt till Dalarö för att sova och åka hem med familjen dagen efter. Unde tiden kostar extra personalen hemma drygt 2 000 kronor...

Se där, ytterligare två härliga semesterdagar i en egenföretagares liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar