fredag 11 december 2009

Morgon

Har haft en rätt jobbig vecka med mycket jobb i butiken, småjobb åt min arbetsgivare, uppdrag i konsultfirman och lite stöd/fix till svärfar hemma i det vattenskadade köket. Sena kvällar har det blivit nästan varje dag. Hur orkar du, frågade en av arrangörerna till gårdagens seminarium om jämställdhet och kvinnors företagande i Härnösand. Mitt svar blev något allmänt om att så länge det är mitt val och det jag gör är roligt så funkar det. Men i morse insåg jag var kraften kommer ifrån.

I morse vaknade jag av ett lätt gny i mörkret, hörde min son säga det magiska ordet "pappa" och krypa över för att lägga sitt huvud på mitt bröst. Där blev han liggande i flera minuter innan han sa "pappa" igen och snurrade runt för att kura upp med sin rygg mot mig. Känslan går inte att beskriva, men helt klart är det i den närheten, i de ögonblicken som jag hämtar mycket av min näring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar