lördag 14 november 2009

Byggfläkt och vaccinering

Nu står det en byggfläkt o surrar på nedervåningen. Igen. Fast den här är mycket mindre än den vi hade under den stora vattenskadan. Svärfar har rivit upp skåpet under diskbänken o konstaterat att det inte rörde sig om så mycket vatten och att skadan (vattnet) såg färsk(t) ut. Hustrun är orolig att försäkringen inte gäller om det är vår installation av diskmaskinen som orsakat läckan. Personligen är jag mer oroad att vi inte ska höra lilleman när han vaknar i natt och vill ha välling och få komma över i vår säng...

Dagen i butiken blir lite kortare i morgon. Jag gillar att vara där, men 08-21 är lång tid utan Lilleman och familjen...

Förutom att skriva här har jag förberett dagen i butiken i morgon genom att göra ett andelssystem och avslutat med att läsa ett par andra bloggar. Konstaterar att debatten om vaccinering eller inte rasar vidare. På hustruns jobb är stämningen bitvis rätt tuff och hon som beslutat att inte vaccinera sig får ta en del kritik och anses, precis som i landstingets reklam, vara självisk. Jag håller helt med henne och känner mig mer orolig över de okända, livslånga effekterna av det som ska sprutas in i min kropp. Jag respekterar de andras oro över sjukdomen, även om jag tror riskerna inte är större än vid andra flunsor. Varför kan inte de andra respektera vår och många andras osäkerhet för de långsiktiga biverkningarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar