fredag 27 november 2009

Hyr en dvärg till barnen!

Hade jag inte varit så fruktansvärt hes i sviterna av en förkylning hade jag förmodligen dragit lite uppmärksamhet till mig utanför butiken alldeles nyss. När tidningsbilen kom med "kvällstidningarna" och jag skulle sätta upp löpen brast det nämligen totalt för mig. Aftonbladet kan nämligen berätta att Anna Anka avslöjar sina julplaner exklusivt för dem. "Jag hyr en dvärg till barnen!" förklarar hon stolt och det var bara så sjukt roligt att jag började gapflabba (eg. kraxa)!

Jag tar på alla tänkbara sätt avstånd från den människans syn på det mesta här i tillvaron och nu då även synen på småväxta människor. När man som jag jobbat (jobbar?) i en politiskt styrd organisation med all dess inneboende tröghet och rädsla, för att inte i vissa fall säga avsky, för satir, ironi och spontanitet är det bara så befriande med människor som fullkomligt skiter i vad andra tycker och inte ägnar så mycket som en bråkdel av en sekund åt att fundera över vad som är politiskt korrekt.

Jag är medveten om att många anser att man inte kan tycka såna här utalanden är befriande och humoristiska och samtidigt hävda att man respkterar de som nämns, i det här fallet "dvärgar". Jag påstår motsatsen. Men så sitter jag ju där jag sitter också. ;o)

Om du, liksom fru Anka, vill ge barnen en politiskt inkorrekt jul kan du anlita samma firma som Anna - http://www.rent-a-midget.com/

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det kan vara befriande med människor som säger vad de tycker. Det är bara synd att 97 % av allt fru Anka säger och gör verkar vara idiotiskt...

    SvaraRadera
  2. Mmm... Och nu ska vi tydligen kunna "njuta" av Anna Anka och hennes vänner på julaftonen klockan 15 också. Fast i trean då, förståss. Blir nog fortfarande Kalle för min del.

    SvaraRadera