onsdag 18 november 2009

Ledig dag

I dag var Lillemans första "lediga dag" från dagis. Vi har bestämt att ha honom hemma varje onsdag delvis för hans skull, men lika mycket för vår (läs: min) egen skull. Jag jobbar hemifrån och har lagt schemat på butiken så att jag inte jobbar onsdagar i höst/vinter. Efter nyåret kommer också hustrun att vara ledig varannan onsdag, vilket ger oss en dag tillsammans och Lilleman tillgång till båda sina föräldrar i alla fall en dag i veckan. Känns lyxigt för oss och hoppas att han känner detsamma.

Fast i dag ska jag erkänna att jag tror han längtade till dagis en stund på förmiddagen. Han gick in i sitt rum och hämtade ett par maracas som han gärna har med sig i bilen. Han hade dem till exempel med sig i går morse på väg till dagis. Sen gick han till ytterdörren, knackade på den med sina maracas och sa "bil"... Det stack faktiskt till i hjärtat när jag undrade om det är egoistiskt att inte låta honom vara med sina nya vänner på dagiset.

Undrar förresten vad maracas heter i pluralis, bestämd form? Maracasarna???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar