onsdag 11 november 2009

Vem har tid att jobba?

Tiden räcker liksom inte till, trots att jag är ledig, eller förlåt; "jobbar hemifrån". Lämnade lilleman på dagiset i morse vid nio och skyndade mig sen ner på butiken för att göra ut fyra olika andelssystem på trav, stryktips, topptips och ishockey. Sen kom säljaren som ska hjälpa oss klara skatteverkets krav på nytt kassaregister, sen blev det iväg till hustrun på jobbet med två frysta matlådor och därefter inköp av mjölk, chips och plastkassar till butiken. Och sen var jag sen till hämtningen på dagis halv två i alla fall! Och jag som skulle förbereda måndagens seminarium i Härnösand i dag. Det får bli i morgon.

Lilleman hade i alla fall sovit för första gången på dagis. Men han var bra pappig innan han till slut lät sig vaggas till sömns i vagnen. Känns bra att han kan sova där, men onekligen lite skönt att det blev i alla fall lite pappagnäll innan han somnade. Nu är vi hemma och storasyrrorna leker med honom nere medan jag får en kort stund vid datorn. Bara ett pokerbord uppe samtidigt som jag skriver. I morgon ska jag ta ställning till om jag verkligen ska söka ett ledigt kanonjobb, eller om jag bara ska gotta mig i 14 månader och ta den konflikten sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar